torsdag, juli 01, 2010

Operan i Oslo

Sist helg var jeg atter en gang i Mosse traktene for å se på husrom. Men det ble ikke noe leie på meg. Håper jeg har lykken med meg når jeg skal ned i helgen og se på et nytt sted. Begyner å bli ganske så sliten av og fartte opp og ned til Østfold i tide og utide. Men slik er det vel bare når det er slike avstander når en skal fytte på seg.

Mandagen etter skulle jeg ta toget hjem igjen, siden jeg satt på med min mor ned til Østfold. Min mor og noen venninner av henne skulle på Oslotur, så jeg kunne ta toget sammen med de til Oslo. Så i disse dager er det jo så kjet med at det går jo alltid et tog. Jeg måtte vente i 2 timer før neste tog gikk opp til Stange. Damene hadde bestemt seg for at de ville bort å se på Operan når de førs var i Oslo, så jeg slo følge med de dit før jeg ventet på toget jeg skulle ha.

Jammen var det ikke en Hedmarking det var statue av der også Kirsten Flagstad. Hun var Norges største dramatiske sopran, av mange betraktet som verdens største, og en av Norges internasjonalt mest kjente kvinner.

Min opplevelse (om en kan kalle det det) av Operan er at det er ikke laget for folk flest om en har lyst til å rusle ute der. (inne vet jeg ikke, siden jeg ikke var inne) Det var kanter og forhøyninger over alt, så om du ikke fulgte med snublet du i en kant som en nesten ikke kunne se. Ikke noe særlig å gå her om en har lett for å få kink i ryggen.  Jeg har hele tiden vært i den mening at det har vært manne bortkastede penger på dette huset. Tenk bare på mye annet en kunne brukt disse pengene til. (sykehus, barn, eldre og veier bare for å nevne noe) Bygget har jo allerede begynt å forfalle og det sier litt om hvor flott og fint det skal være. Nei dette er jammen bortkastede penger. Forstår godt at de som liker Opra ønsket seg et slikt hus. Men hadde det vært en spørreundersøkelse blant folket, tror jeg neppe det hadde kommet opp.
Dette var min opplevelse av Operan i Oslo.

1 kommentar:

tutpotur.blogspot.no sa...

så kule bilder da, flink jente med kamera))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...