søndag, mai 07, 2017

Turen hjem fra Volda 04.05.2017

Da var dagen kommet og vi skulle dra hjem igjen.
Vi skulle ikke ha på noen klokke i dag. Bare ta det stille og rolig
Vi prata på at vi skulle dra hjemover i ni tiden.
Men vi var oppe alle mann i seks tiden.
Så vi pakket vasket og gjorde oss klare.
Vi dro fra leiligheten vi hadde leid kl 07.00 ;)


Austerfjorden


Vi stoppet på østsiden av Fyrdsbergtunellen, 
for å ta bilder av denne kjempe padda.
 Padda er 2,5 meter høy, veier 3,5 tonn, og er laget av betong

Det er multikuknstnaren Robert Steinnes frå Ørsta/Volda som har laga paddeskulpturen, tinga og betalt av Sparebank1 Søre Sunnmøre. Statens vegvesen har på si side lagt til rette med ein eigen parkeringsplass der padda får plass, ikkje langt unna austenden av Fyrdsbergtunnelen. Skulpturen skal plasserast i paddeland mellom levande likesinna i Austefjorden.









En stopp i Stryn for å fylle litt bensin


Noen bilder fra Strynefjelle


 














 Vi stoppet i Otta for en strekk på beina og få litt mat


Vi fikk annbefalt å gå hit å spise, 
av en dame jeg spurte om et bra spisested
Bildet har jeg lånt av Marit. G

Jeg bestilte meg kyllingsalat, og den var god

Vi hadde en liten stopp her på Andelva rasteplass

Jeg tok Bastøfosen hjem fra Horten kl: 19.15
Jeg var med den nye ferga for første gang.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...